В Україні запроваджено відповідальність за цькування підлітків
- Деталі
- Створено: Четвер, 25 жовтня 2018, 13:49
Нещодавно Верховна Рада України ухвалила ініційований Міністерством юстиції законопроект, який передбачає введення комплексу заходів для протидії булінгу – агресивного ставлення до інших, передусім підлітків шкільного віку. Головне територіальне управління юстиції у Київській області підготувало тези, в яких подано короткий виклад найголовніших положень нового законодавства.
Що таке булінг?
Булінг – це моральне, або фізичне насильство, агресія у будь-якій формі, або будь-які інші дії, вчинені з метою викликати страх, тривогу, підпорядкувати особу своїм інтересам, що мають ознаки свідомого жорстокого ставлення.
Яка відповідальність передбачена за булінг?
В залежності від частоти/складу/cпособувчинення правопорушення:
· за вчинення булінгу вперше – штраф від 340 до 850 гривень;
· за повторне вчинення протягом року після накладення адміністративного стягнення, вчиненння відносно неповнолітнього, вчинення з особливою жорстокістю – штраф від 1700 до 3400 гривень.
В залежності від суб’єкта:
· за вчинення малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років – штраф від 340 до 850 гривень накладається на їхніх батьків або осіб, які їх замінюють;
· за приховування випадків булінгу педагогічним, науково-педагогічним, науковим працівником, керівником/засновником закладу освіти – штраф від 850 до 1700 гривень.Заклади освіти зобов’язані розмістити на своїх веб-сайтах наступну інформацію:
· правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти;
· план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти;
· порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в закладі освіти від здобувачів освіти, їх батьків, законних представників, інших осіб;
· порядок реагування на доведені випадки булінгу у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу.
· Якими є обов’язки засновника закладу освіти?
· здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти;
· розглядає апеляційні скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу за заявою здобувачів освіти, їх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;
· скликає комісію з розгляду апеляційної скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу та вживає належних заходів реагування відповідно до її рішень;
· сприяє створенню безпечного освітнього середовища у закладі освіти.
Якими є обов’язки керівника закладу освіти?
· затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти;
· розглядає заяви про випадки булінгу від здобувачів освіти, їх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведеннярозслідування;
· скликає комісію для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування.
· Якими є обов’язки соціального педагога у закладі освіти?
· сприяє профілактиці та попередженню булінгу.
Якими є обов’язки здобувачів, педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу?
· повідомити керівництво закладу освіти про відомий їм факт булінгу по відношенню до здобувача освіти або педагогічного, науково-педагогічного, наукового працівника, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто, або отримали достовірну інформацію про такий випадок від інших осіб;
· педагогічні, науково-педагогічні і наукові працівники, інші особи, які залучаються до освітнього процесу, повинні вживати невідкладних заходів щодо припинення булінгу в межах своїх повноважень.
Які права мають батьки здобувачів освіти?
· подавати заяву керівництву закладу освіти або його засновнику про випадки булінгу по відношенню до дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
· вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу;
· брати участь у розробці плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти та отримувати інформацію про стан його реалізації.
! Батьки зобов’язані сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо виявлених фактів булінгу; виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу у закладі освіти.
ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТІВ РЕГУЛЯТОРНИХ АКТІ
- Деталі
- Створено: Понеділок, 22 жовтня 2018, 06:29
Зазимська сільська рада
Броварського району
Київської області
Р І Ш Е Н Н Я
Про оприлюднення рішення «Про затвердження
Правил розміщення та експлуатації об’єктів зовнішньої реклами та інформації на території с.Зазим'є»
З метою упорядкування розміщення та експлуатації об’єктів зовнішньої реклами та інформації, відповідно до Закону України «Про рекламу», Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»,Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 №2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами», керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», беручи до уваги думку, пропозиції депутатів та членів постійної комісії з питань планування бюджету та фінансів, регуляторної політики, підтримання підприємництва та торгівлі, сільська рада
В и р і ш и л а :
1. Оприлюднити проект рішення «Про затвердження Правил розміщення та експлуатації об’єктів зовнішньої реклами та інформації на території с.Зазим'є» (Додаток 1).
2. Винести рішення «Про затвердження Правил розміщення та експлуатації об’єктів зовнішньої реклами та інформації на території с.Зазим'є» на розгляд сесії сільської ради після закінчення терміну оприлюднення (30 календарних днів) та врахування всіх побажань та пропозицій (Додаток 2).
3. Забезпечити висвітлення даного рішення на офіційному сайті Зазимської сільської ради.
4. Контроль за виконанням покласти на постійної комісії з питань планування бюджету та фінансів, регуляторної політики, підтримання підприємництва та торгівлі,.
Сільський голова Л. В. Спичак
с. Зазим’є
19 жовтня 2018 року
№1296- 57 позачергової –VІІ
Зазимська сільська рада
Броварського району
Київської області
Р І Ш Е Н Н Я
Про оприлюднення проекту рішення про затвердження Програми заходів з ліквідації стихійних сміттєзвалищ на території с.Зазим'є на 2018-2020 роки
Керуючись ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання листа першого заступника голови адміністрації Ю.С. плаксі від 02.10.2018 року №1577/01-15 та з метою недопущення утворення стихійних сміттєзвалищ, несанкціоновано завезеного сміття з іншої місцевості на територію Зазимської сільської ради, утримання населеного пункту в належному санітарному стані, враховуючи позитивні висновки та рекомендації постійної комісії сільської ради з питань навколишнього середовища, екології та благоустрою, сесія Зазимської сільської ради:
в и р і ш и л а
1. Оприлюднити проект рішення про затвердження Програми заходів з ліквідації стихійних сміттєзвалищ на с.Зазим'є на 2018-2020 роки (далі – Програма). Додається.
2. Винести рішення "Про затвердження Програми заходів з ліквідації стихійних сміттєзвалищ на території с.Зазим'є на 2018-2020 роки " на розгляд сесії сільської ради після закінчення терміну оприлюднення (30 календарних днів) та врахування всіх побажань та пропозицій..
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань навколишнього середовища, екології та благоустрою.
Сільський голова Л.В. Спичак
с. Зазим’є
19 жовтня 2018 року
№ 1297 - 57 позачергової -VII
Навіщо українським селянам уповноважена особа органу юстиції?
- Деталі
- Створено: П'ятниця, 12 жовтня 2018, 11:57
1 жовтня у парламенті було зареєстровано ініційований Мін’юстом законопроект № 9140 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення передумов для захисту економічних та спадкових прав громадян в сільській місцевості». Буквально відразу цей документ став предметом активних дискусій і, понад те – не менш активних маніпуляцій з боку його критиків. Щоб зрозуміти причини такого резонансу, варто з’ясувати кілька основних моментів.
Для чого потрібен законопроект № 9140?
Сьогодні в Україні склалася несправедлива ситуація, за якої мільйони громадян, насамперед віддалених сільських місцевостей, позбавлені можливості отримувати елементарні реєстраційні послуги за місцем проживання. Конкретно, мова йде про 13 мільйонів українців, які мешкають у 29 000 населених пунктів і банально не можуть оформити спадщину чи заповіт. Чому? По-перше, тому що зараз в країні налічується 122 райони, де немає ніяких нотаріусів, а із 1161 вакансії на відповідні посади майже третина – 311 вакансій – взагалі є незаповненими. По-друге, незважаючи на те, що в ході децентралізації влади значна частина повноважень у сфері реєстрації відходить органам місцевого самоврядування, сільські нотаріуси так і не запрацювали. Слід визнати, що наразі в силу дефіциту кваліфікованих юристів, громади здебільшого не в змозі самостійно організувати надання послуг у сфері юстиції на належному рівні. Звісно, в багатьох районах, які не мають державних нотаріусів, альтернативою можуть бути приватні, якби, по-третє, вартість їхніх послуг у кілька, а інколи й у багато разів не перевищувала розцінки колег, які працюють на державу.
Щоб аргументи не здавалися абстрактними, а проблема – штучною, наведу конкретний приклад. В одному з районів Київської області, де проживає 30 000 осіб, протягом 4-х років нотаріуси не виявляють бажання займати вакантні місця. Як наслідок, селянам з району доводиться долати від 50 до кількох сотень кілометрів для отримання нотаріальної послуги. Звернення до приватного нотаріуса, наприклад для оформлення спадщини, часто коштує більше, аніж вартість самого успадкованого майна на селі, і такі випадки сьогодні далеко не поодинокі. Водночас обслуговування громадян лягає на плечі державного нотаріуса із сусіднього району, який, певна річ, не справляється з навантаженням.
Очевидно, що проблему не вирішити будь-якими консультативними заходами, виїзними прийомами чи разовими інформаційними кампаніями. Нам необхідне системне рішення, яке полягає у запровадженні інституційного механізму на законодавчому рівні.
Що передбачає законопроект №9140?
Таким рішенням є введення посади уповноваженої особи органу юстиції, яка забезпечуватиме сільське населення необхідними реєстраційними послугами. Зокрема, до повноважень такого посадовця належатиме: оформлення спадщини та дарування, оформлення заповіту та договору довічного утримання, посвідчення копій документів, а також видача свідоцтв про народження і смерть. При цьому будь-які дії з реєстрації бізнесу, купівлі-продажу чи оформлення корпоративних прав не входять до компетенції уповноваженої особи, а це значить, що найбільш корупціогенні сфери повністю виведені за межі її функціоналу. Завдання уповноваженого – забезпечення доступу громадян до найбільш затребуваних послуг, а не контроль над прибутковими реєстраційними сервісами.
Важливо, що згадана посадова особа вчинятиме реєстраційні дії лише в межах конкретного району (села, селища та селища міського типу), тобто передбачається територіальна прив’язка її діяльності, що унеможливить зловживання, які раніше могли вчинювати реєстратори, наприклад, вносячи до Реєстру зміни про власника підприємства з будь-якого регіону країни. З вересня цього року Мін’юст заблокував таку можливість на технічному рівні. Водночас посадовець юстиції має з’явитися як у тих районах, де нотаріуси відсутні взагалі, так і в тих, котрі мають менше двох реєстраторів на певну кількість населення.
Критики законопроекту також нарікають на недостатній кваліфікації уповноважених осіб, тим самим ставлячи під сумнів професійність виконання покладених на них обов’язків. Слід сказати, що ці побоювання є безпідставними, адже на місце уповноваженої особи органу юстиції можуть претендувати лише громадяни 1) з вищою юридичної освітою; 2) зі стажем роботи в органах юстиції на посадах, безпосередньо пов’язаних з державною реєстрацією, або консультантом державної нотаріальної контори не менш, як 3 роки, а також 3) обов’язковим стажуванням в органах нотаріату і державної реєстрації. Вочевидь, цього більш ніж достатньо для того, щоб посвідчити копію паспорта чи видати свідоцтво про народження у селі.
Поширеним міфом, спрямованим на дискредитацію нового інституту, є апелювання до значної витратності його запровадження, мовляв, це потребує величезних бюджетних асигнувань. Насправді ж посади уповноважених осіб формуватимуться з числа штатних співробітників органів юстиції, а рішення про виділення їм обладнаних робочих місць прийматимуть територіальні управління юстиції в межах наявних ресурсів.
З-поміж іншого, важливо наголосити й на тому, що інститут уповноважених осіб має виражене соціальне, а не політичне чи економічне, спрямування. Доказом цього є те, що малозабезпечені громадяни, особи з інвалідністю, діти-сироти, внутрішньо переміщені особи та ветерани війни, котрі мешкають у сільській місцевості, платитимуть лише 50% ставок державного мита за нотаріальні дії, вчинювані уповноваженими особами.
Право чи інтерес?
В цьому контексті показовим є опір, який чинять законопроекту певні зацікавлені кола, в тому числі й представники нотаріальної спільноти. Тож, перш за все, варто наголосити, що мова не йде про створення так званого «квазінотаріату», оскільки уповноважені особи покликані не конкурувати з нотаріусами, забираючи їхній «хліб», а призначені виключно для усунення хронічного вакууму в забезпеченні сільського населення елементарними нотаріальними послугами, який утворився за роки незалежності. І який, до речі, не змогли заповнити самі нотаріуси. Адже якби вакансії в держнотконторах не пустували роками, сьогодні шукати додаткові системні рішення і запроваджувати посади уповноважених осіб просто не було б потреби.
Зрештою, у ситуації, що склалася, всім учасникам дискусії належить усвідомити один важливий принцип: інтереси будь-якої професійної спільноти не можуть мати пріоритет над законними правами мільйонів громадян. А саме ці права покликана системно захищати уповноважена особа органу юстиції.
Як отримати допомогу по безробіттю? Консультує Міністр юстиції
- Деталі
- Створено: П'ятниця, 12 жовтня 2018, 11:55
Пане міністре, вже кілька місяців не можу знайти роботу. Чи маю я право на допомогу по безробіттю?
Іван Степанюк
Кому надається допомога по безробіттю?
Громадянам у разі втрати заробітної плати (грошового забезпечення) або інших доходів внаслідок втрати роботи через незалежні від них обставини.
На допомогу по безробіттю може претендувати застрахована (офіційно працевлаштована) особа.
Реєстрація безробітних проводиться центром зайнятості за особистою заявою особи і призначається з восьмого дня після реєстрації.
Перелік документів, потрібних для реєстрації, можна переглянути на офіційному сайті Державної служби зайнятості.
Посилання ви зараз бачите на екрані.
Як визначається розмір допомоги по безробіттю?
Розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до середньої заробітної плати (доходу) і залежно від страхового стажу:
- до 2 років - 50 відсотків;
- від 2 до 6 років - 55 відсотків;
- від 6 до 10 років - 60 відсотків;
- понад 10 років - 70 відсотків.
- мінімальний розмір допомоги по безробіттю становить 1440 грн
Залежно від тривалості безробіття, визначена допомога по безробіттю становить:
- перші 90 календарних днів - 100 відсотків;
- протягом наступних 90 календарних днів - 80 відсотків;
- у подальшому - 70 відсотків.
Люди, які мають страховий стаж менший за шість місяців, або були звільнені з попереднього місця роботи за некомпетентність мають право на допомогу в розмірі 544 грн.
Допомога по безробіттю не може перевищувати чотирикратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1 липня - 1841 гривня).
Який строк надання допомоги по безробіттю?
Загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років.
А для молоді, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах чи звільнилася із строкової військової служби - 180 календарних днів.
Для осіб передпенсійного віку (за 2 роки до настання права на пенсію) - не може перевищувати 720 календарних днів.
Чи можуть відмовити у допомозі по безробіттю? Чи можна оскаржити відмову?
Підставами для відмови у наданні статусу безробітного є:
1) відсутність на дату звернення до центру зайнятості необхідних документів;
2) встановлення факту зайнятості особи;
3) письмова відмова особи від пропозиції підходящої роботи;
4) неповернення особою коштів, отриманих за період попередньої реєстрації, що припинена на підставі, зокрема: встановлення факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких прийнято рішення про надання їй статусу безробітного, призначення виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг, що мав місце протягом періоду реєстрації; встановлення факту виконання безробітним оплачуваної роботи (надання послуг); припинення професійного навчання за направленням центру зайнятості без поважних причин.
У разі прийняття центром зайнятості рішення про відмову у наданні статусу безробітного особа може оскаржити та повторно подати заяву про надання зазначеного статусу не раніше, ніж через сім календарних днів.
Якщо у вас залишились питання, звертайтесь до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 103.
ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ
- Деталі
- Створено: П'ятниця, 05 жовтня 2018, 12:14
ЗАЗИМСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
Про оприлюднення проекту рішення про затвердження Положення про порядок передачі в оренду комунального майна територіальної громади с.Зазим'є
Керуючись Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", відповідно до частини 5 статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою врегулювання господарських відносин щодо використання об’єктів комунальної власності територіальної громади с. Зазим’є, вдосконалення організації договірно-майнових відносин, відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна», враховуючи рекомендації постійної комісії з питань планування бюджету та фінансів, регуляторної політики, підтримання підприємництва та торгівлі, Зазимська сільська рада -
В И Р І Ш И Л А:
1.Оприлюднити проект рішення Зазимської сільської ради про затвердження положення про порядок передачі в оренду комунального майна, що перебуває у власності територіальної громади с. Зазим'є.
2.Винести рішення "Про оприлюднення проекту рішення про затвердження Положення про порядок передачі в оренду комунального майна територіальної громади с.Зазим'є" на розгляд сесії сільської ради після закінчення терміну оприлюднення (30 календарних днів) та врахування всіх побажань та пропозицій.
3.Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань планування бюджету та фінансів, регуляторної політики, підтримання підприємництва та торгівлі.
Сільський голова (підпис) Л.В. Спичак
с. Зазим’є
01 жовтня 2018 року
№ 1275-56 позачергова-VІІ
Більше статей...
- З початку року на Київщині народилося майже 5 тисяч дітей
- Порядок позбавлення батьківських прав
- Актуальні вакансії підприємств села Зазим'є
- Інформація щодо часу продажу алкогольних напоїв
- Нові правила отримання житлової субсидії
- ДО УВАГИ ЖИТЕЛІВ СЕЛА!
- "КРИЖАНИЙ ДРАЙВ" У ЗАЗИМ'Ї
- Підсумки обласних змагань з боксу
- Успіхи вихованок спортивного клубу "Патріот"
- Збір гуманітарної допомоги для мешканців Авдіївки